29/04/2024
13 C
Serres

Πέρασε από την Βουλή η πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη!

Την Παρασκευή πέρασε από την Βουλή η πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, σχετικά με τη διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη.

Και φυσικά αν δεν είχε καταθέσει το ΚΚΕ πρόταση για Εξεταστική, δεν θα υπήρχε ούτε συζήτηση ούτε διερεύνηση των ευθυνών για τα Τέμπη, όπως υπογράμμισε μάλιστα ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.

Ο Κώστας Καραμανλής για παραπάνω από μισή ώρα και για όλα τα ζητήματα που τέθηκαν τοποθετήθηκε ο βουλευτής Σερρών και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

O Κώστας Αχ. Καραμανλής κατέθεσε στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι “οι κατηγορίες προκλήθηκαν είτε από άγνοια, είτε από πολιτική σκοπιμότητα”, ενώ κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στην υπόθεση της τηλεδιοίκησης σημείωσε.

Lavera

“Συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είχαν εγκατασταθεί από το 1985 έως το 2001 μέσω 15 συμβάσεων με συνολικό προϋπολογισμό 250 εκ. ευρώ.

Δυστυχώς τα συστήματα αυτά δεν τέθηκαν συνολικά ποτέ σε λειτουργία και έτσι αποφασίστηκε η δημοπράτηση του έργου για την ανάταξη και την αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης.

Η υπογραφή της Σύμβασης 717 πήρε 3 χρόνια και έγινε τον Σεπτέμβριο του 2014, γεγονός που αποδεικνύει τη δυσκολία της αναβάθμισης εξοπλισμού που ήταν εξ’ αρχής ανομοιογενής και σε πολλές περιπτώσεις ήδη παρωχημένος.


Ανάδοχος κηρύχθηκε η κοινοπραξία Alstom-ΤΟΜΗ με τίμημα 41,3 εκατ. Ευρώ”

Παπαμιχάλης Μάλαμα
Παπαμιχάλης Μάλαμα


“Ενώ, λοιπόν, έπρεπε να ολοκληρωθεί η Σύμβαση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ από τον Αύγουστο του 2016 έως το Μάρτιο του 2019 δίνει στο έργο 6 παρατάσεις!

Όλες δε οι παρατάσεις είχαν χορηγηθεί με ρητή αναφορά ότι είναι χωρίς αποκλειστική υπαιτιότητα του Αναδόχου.

Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει ότι ο κύριος του έργου, δηλ. η ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, αποδεχόταν ότι είχε συνυπαιτιότητα για τη μη έγκαιρη ολοκλήρωση της Σύμβασης.


Στοχευμένη η κίνηση Καραμανλή με την 7η παράταση στο ανάδοχο

Παπαχρήστου Μιχτσόγλου
Παπαχρήστου Μιχτσόγλου

Ο Κ. Καραμανλής αναφέρθηκε “σε στοχευμένες κινήσεις που έκανε ο ίδιος για να ξεβαλτώσει το έργο” και στάθηκε στην 7η παράταση που έδωσε ο ίδιος.

“Επειδή εγκαλούμαι για αυτήν την απόφαση, ας δούμε, ποιες θα ήταν οι εναλλακτικές και ποιες οι συνέπειες εάν δεν υπέγραφα την παράταση και κηρυσσόταν έκπτωτος ο Ανάδοχος τον Μάρτιο του 2020.

Με δεδομένο ότι από το 2016 έως το 2019 είχαν δοθεί 6 παρατάσεις, με αναγνωρισμένη συνυπαιτιότητα της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις, είναι βέβαιο ότι ο Ανάδοχος θα προσέφευγε στα δικαστήρια κατά της έκπτωσης.

Και θα πετύχαινε μεγάλη αποζημίωση σε βάρος του Δημοσίου.
Θα είχαμε άμεση διακοπή του έργου.

Θα έπρεπε να κινηθεί νέα διαδικασία δημοπράτησης, που σημαίνει τουλάχιστον 2 χρόνια καθυστέρησης μέχρι να οριστεί νέος Ανάδοχος…

Και στην καλύτερη περίπτωση 2-3 χρόνια ακόμη για την ολοκλήρωση του έργου.

Τέλος, και μετά από αυτά, πόσο βέβαιη θα ήταν η διατήρηση της χρηματοδότησης από την Ε.Ε.;

Επομένως τα επιχειρήματα περί κήρυξης του Αναδόχου ως έκπτωτου και καταγγελίας της Σύμβασης το Μάρτιο του 2020, όχι μόνο δεν στέκουν λογικά, αλλά είναι βέβαιο ότι θα ζημίωναν το Δημόσιο και θα καθυστερούσαν παραπάνω την ολοκλήρωση του έργου.

Ο Κώστας Καραμανλής πέτυχε με 4 κινήσεις – Έκλεισε τα ζητήματα, επανεκκίνησε το έργο, εκσυγχρόνησε το θεσμικό πλαίσιο, παρέδωσε εντός προϋπολογισμού το έργο

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής για τις 4 κινήσεις που έκανε μετά το 2019 ως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε:

Πρώτον, κλείσαμε όλα τα ανοιχτά ζητήματα που δεν είχαν αντιμετωπιστεί την προηγούμενη περίοδο, δηλ. υποβολή ορθών μελετών για το τμήμα ΣΚΑ-Πλατύ, υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης, διατήρηση του προϋπολογισμού του έργου, και κλείσιμο των αιτημάτων για θετικές ζημιές του Αναδόχου”

Δεύτερον, επανεκκίνησαμε σε σωστές βάσεις την εκτέλεση του έργου. Μέχρι τα τέλη του 2022, παραδόθηκαν στον ΟΣΕ ολοκληρωμένα τα συστήματα σε 19 (από τους εναπομείναντες 37) σταθμούς, ανακατασκευάστηκαν χωρίς μεγαλύτερη δαπάνη οι 10 από τους 17 σταθμούς που είχαν παραδοθεί έως τα τέλη του 2016, και παραδόθηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη”.

Τρίτον, εκσυγχρονίσαμε το θεσμικό πλαίσιο κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων της χώρας” και τέταρτον, παραδώσαμε εντός προϋπολογισμού ολοκληρωμένη την 717 τον περασμένο Σεπτέμβριο”

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Όλη η αλήθεια γύρω από τα Τέμπη – video

Στάθηκε στο ύψος της η Π.Ε Σερρών καθώς μπήκε για τα καλά ο χειμώνας

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Δείτε επίσης.

 

Συνέχισε να διαβάζεις