17/05/2024
8.7 C
Serres

Casus Belli από τους Πολιτικούς Επιστήμονες: Δεν θα επιτρέψουμε την παραβίαση του άρθρου 16!

Ο Ενιαίος Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητ(ρι)ών και Υποψηφίων Διδακτόρων/ισσών Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ καταδικάζει την παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ.

Τα ιδιωτικά ΑΕΙ αποτελούν μια ιστορική αντιδραστική τομή στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αναιρεί το κοινωνικό κεκτημένο της μαζικής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δε διστάζει να μετατρέψει σε κουρελόχαρτο το Σύνταγμα, να ακυρώσει το άρθρο 16 που απαγορεύει ρητά την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ,

με επίκληση στην «ευρωπαϊκή νομοθεσία» της ελευθερίας διακίνησης κεφαλαίων και επιχειρήσεων, μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος (!).

Έτσι επιχειρούν να καταργήσουν όχι μόνο τη δημόσια εκπαίδευση αλλά και το ίδιο το δημοκρατικό δικαίωμα του λαού να αποφασίζει διαφορετικά από τα διευθυντήρια των Βρυξελλών και τα λόμπυ των επιχειρήσεων που κυβερνούν την ΕΕ.

GOTSIKA

Κυβέρνηση, ΕΕ, ΟΟΣΑ και επιχειρηματίες της εκπαίδευσης μέσα από την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων επιδιώκουν:

Τη μετατροπή της Παιδείας -στην τριτοβάθμια εκπαίδευση- σε εμπόρευμα και την υποταγή της γνώσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος.

Την επιβολή της λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια που στα πλαίσια της λεγόμενης «ισοτιμίας στην αγορά» θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων ΑΕΙ, με μεταφορά πόρων στα ιδιωτικά.


Τη συντριπτική υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων όπως ακριβώς συνέβη με τη δημιουργία και ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση και την εγκατάλειψη των δημόσιων νοσοκομείων.

Μέχρι σήμερα η «συνύπαρξη» δημόσιου-ιδιωτικού τομέα και η ιδιωτικοποίηση στην ενέργεια, στις τηλεπικοινωνίες, στις συγκοινωνίες και συνολικά στις κοινωνικές υπηρεσίες —σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα για βελτίωση και φτηνή πρόσβαση— οδήγησε σε υποβάθμιση της ποιότητας των αγαθών αυτών, θέτοντας ακόμη και σε εγκληματικό κίνδυνο την κοινωνία (βλέπε: Μεταφορές – Τέμπη, Υγεία – Πανδημία κ.ά.).

Το άνοιγμα της συζήτησης για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Μια νέα υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών που θα πλήξει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. 


Την περαιτέρω πρόσδεση της έρευνας μεταπτυχιακών και υπ. διδακτόρων/ισσων στις επιχειρηματικές ανάγκες και την έμφαση στην εξειδίκευση, με τον αντίστοιχο περιορισμό της ελευθερίας στην επιλογή των ερευνητικών περιοχών αλλά και την τοποθέτηση των κοινωνικών αναγκών σε «δεύτερη μοίρα».

Πρόσθετη απαξίωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι αλλαγές που προωθήθηκαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής), που πετάξαν δεκάδες χιλιάδες παιδιά έξω από τα πανεπιστήμια, έγιναν ακριβώς για να προετοιμάσουν την «πελατεία» για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια!

Την παγίωση ενός βαθύτερα αυταρχικού/ αντιδημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας όπου ελεύθερα θα είναι μόνο τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος.

Οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα θα εξοβελίζονται, ενώ θα πολλαπλασιαστούν τα εμπόδια στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των νέων και στη συλλογοποίηση της ζωής τους (συμμετοχή, συνδικαλιστική δράση, κ.ά.).

Θα κυριαρχεί ο αυταρχισμός, η επιτήρηση, οι απαγορεύσεις και η καταστολή (Πανεπιστημιακή αστυνομία, πειθαρχικές διώξεις κ.ά.)

[

Το πανεπιστημιακό κίνημα έχει ιστορική γνώση και εμπειρία ανατροπής αυτού του αντιδραστικού σχεδίου διάλυσης που Κυβερνήσεις, ΕΕ και ΟΟΣΑ προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να επιβάλουν.

Όπως το μεγαλειώδες κίνημα του 2006-2007, με τους μεγάλους φοιτητικούς, μαθητικούς και εκπαιδευτικούς αγώνες της περιόδου, ανέτρεψε την προσπάθεια για τη συνταγματική αναθεώρηση από την κυβέρνηση Καραμανλή και υποχρέωσε την αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ να αποσύρει άρον άρον τη στήριξη της σε αυτή (αναθεώρηση),

έτσι και σήμερα θα δώσει τη μάχη για την ανατροπή του σχεδίου για ιδιωτικά ΑΕΙ!

Θα παλέψουμε μαζί φοιτητ(ρι)ές – μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί, υπ. διδάκτορές/ισσες, ερενητ(ρι)ες, καθηγητ(ρι)ες και εργαζόμενες στην τριτοβάθμια για το Πανεπιστήμιο των αναγκών μας!

Το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης της ΝΔ για Ιδιωτικά Πανεπιστήμια αποτελεί αιτία πολέμου! Αγώνας τώρα για να μην κατατεθεί και να μην ψηφιστεί. Αποφασιστικός αγώνας μέχρι την ανατροπή των σχεδίων της Κυβέρνησης.

Έχουμε χρέος ως πανεπιστημιακό κίνημα, να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Για νίκες και κατακτήσεις τώρα για το καθολικό δικαίωμα στη ολόπλευρη γνώση, την εργασία με αξιοπρέπεια και τη ζωή με δημοκρατία και ελευθερία. 

Απέναντι στα αντιδραστικά σχέδιά τους να οικοδομήσουμε τώρα ένα Κίνημα Παιδείας – Εργασίας – Δημοκρατίας! 

Διεκδικούμε:

Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους/ες και σύγχρονα προγράμματα σπουδών. Όχι στην παραβίαση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, όχι στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευση. Απειθαρχία στους κανόνες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.

Εδώ και τώρα κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ, αύξηση του αριθμού των εισακτέων στην κατεύθυνση της ελεύθερης πρόσβασης.

Εργασία με δικαιώματα, μισθοί αξιοπρέπειας στους/ υπ. Διδάκτορες/ισσες.

ΥΠΕΡ-ΟΠΤΙΚΩΣ. ** Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι**(Χρονογράφημα)

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Νέμεσις Ζητάει αθόρυβα πυροτεχνήματα

2 ο «Κύκλο διαλέξεων για Ψυχολογική Ενδυνάμωση» από το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Δείτε επίσης.

 

Συνέχισε να διαβάζεις